Elég szép szám ilyen rövid idő alatt a VR kategóriában.

A Nielsen SUPERDATA elemzése alapján igencsak jól keltek el a digitális tartalmak márciusban. Szerintük ez volt a valaha volt legjövedelmezőbb hónap a piac számára és a kalkulációjuk szerint a Valve se járt rosszul az Alyx-szal.

A helyzet az, hogy a SUPERDATA elemzéseinél jelezni szoktam, hogy sokszor nagyon rosszul számolnak, konkrétan pár perc keresés után meg lehet tudni, hogy mennyire elszámolják magukat például a VR szemüvegek térnyerésével kapcsolatban. Éppen ezért a mostani számaiknak is utánajártam és ez szerintem elég közel áll a valósághoz, hogy foglalkozzunk vele.

Szerintük az Alyx-ot 860 000 játékos vette meg PC-re, ami szerintük hatalmas eredmény, mert körülbelül 4 millió PC-s szemüveggel számolnak, hogy annyi lehet forgalomban.

Számításaik szerint, ha nem nézzük, hogy a Valve Indexhez hozzájárt a játék, akkor körülbelül 41 millió dollárt hozhatott a játék az első héten bevételként. Mivel Valve játékról beszélünk, ezért ennek 100%-a a fejlesztőkhöz jutott vissza a Steamen keresztül. Természetesen ez a szám lehet ennél nagyobb is.

Ezt az eredményt valószínűleg csak a Beat Saber tudja jelenleg felülmúlni, az abból származó bevétel ugyanis 67 millió dollár körül lehetett már márciusban.

Természetesen a Valve nem csak emiatt lehet boldog, hiszen az Index is hiánytermék, még a raktár díját se kell kifizetniük, így ebből is szép kis bevételük származhat.

Aligha mondhatja azt a Valve, hogy ez egy bukott projekt lett volna, így bizakodhatunk a VR exkluzív folytatás mellett.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás