Nem volt könnyű, de végre megtalálta a helyét a játék.
A Racket NX nem újdonság a VR szemüvegeken, alig több, mint egy éve itt a VRHíren is megnézhettétek a béta állapotában készült bemutatómat. Ekkor a videót olyan gondolatokkal zártam le, miszerint nagyon drukkolok ennek a sci-fi Squashnak, hogy összejöjjön egy lelkes rajongótábor. De mindennek ellenére felhívtam a leendő vásárlók figyelmét, hogy bizony a 360-as követés erősen javasolt annak, aki be szeretne rá ruházni. Az Oculus Questtel szerencsére mindkettő beteljesült.
A Racket NX-ben egy ütő segítségével kell az antigravitációs környezetben a labdát úgy eltalálni, hogy a félgömb alakú terem falán lévő villódzó mezőket kioltsd vele. Ha ez megvan, akkor pontot szerzel. Ha jó erősen, csavartan ütöd meg a labdát, akkor az végig szántja a hatszög alakú mezőket így jóval több területet tudsz semlegesíteni, mintha csak pötyögtetősen játszanál. Viszont a helyzet nem mindig ilyen egyszerű, mert az arénában töltött idő energiába telik és ha kifogysz az energiából, akkor Game Over. Ez ellen úgy tehetsz, hogy a falon néhol megjelennek kis kék keresztek, amiket eltalálva azok feltöltik a hiányzó energiádat.
A pálya folyamatosan változik, soha nem ugyanolyan. Sőt, előfordulhat az is, hogy a mezők besüllyednek vagy éppen kitüremkednek, így a jó kis csavart labda lepattan a falról anélkül, hogy pontot szereztünk volna. Található még időlassító bónusz és teleport kapu is, ami tovább színesíti ezt a sci-fi Squasht.
Eddig amit leírtam, az mind ugyanaz, mint a tavalyi béta tesztben, amit Oculus Riftben próbáltam, múlt héten viszont a készítők befejezték az Oculus Questes portot és végre helyére került a Racket NX, egy olyan méltó dobogóra, amit nagyon megérdemelt. A játék ugyanis nagy népszerűségnek örvend a kis VR konzolon.
Ezt a játékot nem HTC Vive-ra, nem Oculus Riftre, hanem Oculus Qestre találták ki, csak ezt még a fejlesztők sem tudták annak idején.
Pár egyszerű magyarázat, miért is gondolom így.
- Sokat kell pörögnünk magunk körül. Két kamerás rendszert használó Oculus Riften szinte kivitelezhetetlen volt a tökéletes követés. Az Oculus Questnek ez nem gond.
- Pont a pörgés következtében a kábel magunk körül túl sokat csavarodik. Oculus Questnél nincs kábel.
- Ha kevés a hely a VR-ozós szobádban, akkor elég csak máshova elmenned játszani, ahol már elférsz és ez megint csak egy érv a Quest mellett.
És ennyi, kész a recept. Egy forgó mozgást igénylő VR sportjáték, amit a legnagyobb szabadság mellett tolhatsz a mobil headseteden akár a parkban, nappaliban vagy a tetőn, bárhol, ahol elférsz és nem okozol kárt magadban vagy másban. Ha ez nem lenne elég, a játék többszemélyes módja él és virágzik. A Questes megjelenés óta szinte azonnal találhatsz magadnak ellenfelet, így egymás ellen versenyezve gyűjthettek pontokat.
Egyszer te ütsz, majd a másik játékos. A meccsek két győzelemig mennek, eredménytől függően kapsz plusz pontokat vagy éppen levonásokat és így lépkedhetünk a ranglétrán. Ez a meccskeresésnél lesz fontos a későbbiekben, így elkerülhető az, hogy egy profival sorsoljon össze a játék. A Cross-Playnek hála a Quest és a nagygépes játékos egyaránt képes csatlakozni ugyanahhoz a játékhoz.
A hangok maradtak a régiek. Sőt, külön piros pont, hogy saját mp3 zenét is berakhatunk a háttérbe Questen is.
Ami kicsit különbözik a nagygépes és a mobil verzióhoz képest az nem más, mint a grafika. Amikor először felvettem az Oculus Quest verziót, valójában én nem vettem észre, hogy a látványvilága gyengébb lenne, mint a Riftesé, de azért gyanús volt nekem, hogy mintha nagyobb térélményt kaptam volna annak idején a búrán túli világot szemlélve.
A Quest után közvetlenül a fejemre húztam a Rift S-t és így már alig észrevehetően, de azért különbözik a két játék. Semmi extra dologra nem kell gondolni, egyszerűen csak az ütő, a labda és a búra egy kicsit szebb, igazibb üveg hatását kelti Rift S-en. Ez nem nagy a differencia, ráadásul a Questes verzió a szabadsága miatt egyértelműen a preferált platform ennek a játéknak.
A Quest is megkapta az Oculus Touch vezérlő frissítését, így az eredeti állapotokhoz képest sokat javult a kontroller követése kényes szituációkban. Eddig, ha nem volt a Quest kameráinak a látószögében a kontroller, akkor eltűnt a kezünk. És bár ez a jelenség teljesen nem szűnt meg, de a frissítés óta sokkal gyorsabb lett ez a része is a Questnek, kis odafigyeléssel és megszokással már nem fogunk a követési hibák miatt melléütni.
Ha szereted a sport játékokat és van Oculus Quested, akkor a Racket NX egy remek játék lehet számodra és a Quest és Rift verziója megvásárolható ITT (Cross Buy), a SteamVR változat itt, míg Viveport Infinity részeként innen töltheted le.
Racket NX
Kategória: Sport
Platform: Quest és PC
Kényelem: Kényelmes
Játéktér: 360 fokos
Történet: Nincs
Multiplayer: Van
Tesztkonfiguráció:
– Oculus Quest
Legutóbbi hozzászólások