Avagy a frissítés hiányára kis magyarázat.
Ha a virtuális valóság hírek szempontjából többször is használtad a VRHír.hu-t, akkor bizonyára feltűnhetett, hogy nem nagyon voltak mostanában új hírek.
Ennek a problémának több tényezője is van. Az egyik, hogy az Ukrán háború kirobbanásakor eléggé elkeseredett hangulatba kerültem, ami kihatott a hétköznapi teljesítményemre is. Ekkoriban döntöttem úgy, hogy a kiírom magamból a háború borzalmait, és egy könyvet kezdtem el írni, aminek már tényleg a befejezésénél tartok, már szinte csak az illusztrációk elkészítése van hátra. Emellé a könyv mellé viszont egy kisebb Visual Novel játékot is elkezdtem készíteni, hogy még nagyobb réteget tudjak elérni (ha bármelyik érdekel majd, írj rám nyugodtan, és linkelni fogom őket).
A könyvkiadással ráadásul vannak gondok is, amikre nem sikerült megoldást találnom. A papír ára túl drága, így hiába szerettem volna megfogható formátumban elkészíteni, csak maga a regény anyagáron 10 000 ft-nál kerülne többe, ezen pedig egy forint hasznom nincs, ennyiért pedig senki nem vesz új szerzőtől könyvet. Ennek fényében egyelőre csak digitális formátumban lesz a regény elérhető.
Az iPon.hu-ra folyamatosan írtam a VR-ral kapcsolatos híreket, nem hagytam magára a témát, de így nem volt olyan fölösleges energia, amit ide tudtam volna csoportosítani erre az oldalra. A sok-sok írás után már se időm, se erőm nem volt a VRHírrel foglalkozni.
Ezután pedig következett a KATA törvény eltörlése, ami konkrétan elvágta a torkom.
Emiatt sem volt szemernyi erőm se folytatni a dolgot, mert tényleg csak a meglévő munkáimra tudtam fókuszálni, még az írással is elakadtam.
Jó hír viszont, hogy a múlt héten részt vettem egy VR Game Jam-en, ami azt jelenti, hogy egy 9 napos VR játék készítő versenyen indultam egy profi programozókból, zenészből, szinkron hangból, történetíróból álló csapatban, mint egyetlen grafikus.
A játék maga egyszerű (9 nap alatt nem lehet csodát művelni), hullámokban érkeznek az ellenfelek, nekünk pedig meg kell védenünk a szuper kardot, ami csupán csak egyszer használható. Azért egyszer, mert a verseny témája a One-Time Use volt, vagyis az egyszerhasználatosság köré kellett építeni a játékmenetet. Az egyszerűséget viszont vicces dialógusokkal, hangalámondással és remek történettel színeztük ki, így azért egyszer mégiscsak gond nélkül kijátszható 🙂
A játék nyugodtan kipróbálható, teljesen ingyenes, de csak PCVR-on működik a magas minőségű assetek (házak, bokrok, tereptárgyak) miatt.
Nagy élmény volt elkészíteni, sokat segítettem Unity-ben a programozóknak, így szerencsére én is sokat tanultam az ilyen jellegű játék készítéséről.
Összességében viszont ezek voltak a legfontosabb tényezői a némaságnak, ami az oldalon tapasztalható. Sajnos a jövőm nagyon bizonytalanná vált, külföldön keresek játékfejlesztői állásokat, de egyelőre kicsi az esély, hogy találni fogok. Sajnálatos módon Magyarországon az újságírás romokban van, így nagyon kicsi a valószínűsége, hogy folytatni fogom tudni a profi videojáték újságírói karrieremet. De majd meglátjuk mit hoz a jövő és az ország a fakitermeléssel gyorsított elsivatagosodáson kívül.
Legutóbbi hozzászólások