Egy újabb egyszemélyes projekt hiánypótló alkotása.

Az Oculus Quest már több, mint 100 alkalmazással büszkélkedhet és nincs két hete, hogy bemutattam az egyik 3D szerkesztő programot rá, a Gravity Sketchet. A vektor alapokon működő 3D alakzatokat tervező szoftver remek lehetőségeket nyújt szintetikus dolgok előállítására, ám az organikus formákhoz már kevésbé hatékony.

Egy hétre se volt szükség, hogy megérkezzen egy hasonló app, ami látszólag ugyanazt a célt szolgálja, mint a Gravity Sketch, de mégis teljesen különbözik tőle. A SculptrVR ugyanis a Quest első voxel alapú 3D modellező programja.

Rögtön az indítás után belevághatunk az alkotásba. Bal kezünkbe kerül a paletta és a menü, a jobb kezünkbe pedig az ecsetek. Többféle alkotó ecset közül választhatunk a klasszikus gömb és kocka alakzaton kívül kúp, korong és egyéb formák is a megtalálhatóak, illetve vannak speciális eszközök is, amivel színezhetünk, hizlalhatunk, vékonyíthatunk vagy akár törölhetünk.

Kapunk egy szabályos voxel szerkesztőt is. Ezzel a térben megadott koordinátákra szabályos kockákat tehetünk le, egyfajta 3D-s pixelartot létrehozva.

A Program támogatja a rétegeket, ami hatalmas segítség a komplexebb műveknél, így nem kell azon aggódnunk, hogy ráégettünk valamit a már kidolgozott modellünkre, amit nem tudunk egyszerűen lekaparni róla, hanem egy gombnyomással módosíthatjuk csak a problémás részt. Természetesen ez a szerkesztést is megkönnyíti, mert az útban lévő rétegeket könnyedén kikapcsolhatjuk, lezárhatjuk vagy tükörtengelyt tehetünk rá, vagyis a szimmetrikus alkotás is a rendelkezésünkre áll.

Ha egy alakzatot elkészítettünk, akkor azt felvehetjük pecsétnek (stamp), így akár többször felhasználhatjuk ecsetként. Például nem kell az elejétől újra rajzolnunk egy bokrot, elég csak ezzel a módszerrel duplikálni.

Sajnos azonban vannak hiányosságok is. Mivel a SculptrVR egyszemélyes projekt, így nem sikerült implementálni olyan eszközöket, amivel jelentősen manipulálni lehet a megrajzolt a dolgokat. Például nem tudjuk arrébb tenni a már lerakott alakzatokat részleteit, nem tudjuk megnyújtani vagy tömöríteni őket. De ez változhat a jövőben, ahogyan arra is kaptunk utalást, hogy hamarosan érkezhet egy referencia képeket támogató frissítés is.

A SculptrVR támogatja a multiplayert, vagyis másokkal közösen is dolgozhatunk egy adott projekten. Ilyenkor készíthetünk, pontosabban szobrászkodhatunk magunknak össze egy saját avatart egy félig kész alapra és ezt fogja látni a többi felhasználó. Mivel a térben lehet nagyítani és kicsinyíteni is az objektumokat, így a másik szemszögéből nézve mi is összemegyünk vagy megnagyobbodunk, attól függően, hogy milyen nagyítás mellett dolgozunk éppen. Ha meg nagyon unatkozunk, akkor rakétázhatjuk is a modellünket, ami inkább multiplayerben lehet vicces.

A kész művünket OBJ és FBX formátumban egyaránt exportálhatjuk, sőt, még online tárhelyet is kapunk azoknak a megosztására, így a többi SculptVR alkotó is megismerheti a munkánk. A kinyert fájlokat pedig bármilyen számítógépes 3D programban módosíthatjuk, vagy felhasználhatjuk, így Paint 3D-től kezdve a Photoshoppon át az Unreal Engine 4-ig bezárólag bárhol bevethetjük és használhatjuk.

A SculptrVR maga nem új alkalmazás, mert az Oculus Go-tól kezdve, PSVR-on át szinte bármilyen PC eszközre elérhető már egy ideje. A Questes megjelenéssel viszont egy remek platformra költözött a szoftver, ami a cross-buynak és alacsony árának hála igazán vonzó ajánlat bárki számára. Ha kicsit is alkotó vénád van, ne hagyd ki ezt a remek kis programot. Megvásárolni ITT tudod Questre és Riftre egyaránt.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás