Megtudtuk a szemüveg magyar árát és megjelenési dátumát. Ráadásul kompatibilis lesz a régi Vive szenzorokkal is.
A HTC a mai nap folyamán közleményben leplezte le a legfontosabb információkat a Cosmosról, ami hazánkban is forgalmazásra kerül. A modulárisan bővíthető szemüveg akár még az Index riválisává is válhat a felső kategóriában. Az év eleji videós bejelentéssel szemben viszont nincs telefonos kompatibilitás és ez nem egy önálló, hanem egy PC-s szemüveg.
A HTC Vive készülékek felett eljárt az idő, így a Cosmos érkezése szükségessé vált és úgy tűnik, hogy a HTC az új generációval komolyan veszi az időtállóság feladatát. Az eddig is tudott, saját Inside-out követési rendszer ugyanis nagy meglepetésre bővíthető lesz Vive trackerekkel is. Magyarul ha akarjuk, elhagyhatjuk a bázisállomásokat, de ha szükségünk lenne rájuk a pontosság végett, akkor semmi akadálya annak, hogy bevessük. Ez messze túlmutat a Rift S inkompatibilitásán a régi kamerákkal szemben.
Amióta az első VIVE eszközzel elindultunk a saját VR utunkon, folyamatosan finomítunk, fejlesztünk, hogy a prémium kategóriás VR élményt még tökéletesebbé tegyük. A Cosmos páratlan élményt nyújt és jelenleg ez a legsokoldalúbb VR eszközünk – inside-out tracking, opció a szemüveg-előlap jövőbeni cseréjére, korlátlan tartalom a dobozban, és egy új felhasználó felület az, amelyekkel gyakorlatilag a lehetőségek korlátlan tárházát nyitjuk meg az XR felhasználók felé. Izgatottan nyújtjuk át a prémium VR élmény ígéretét az egyre növekvő felhasználói táborunknak, mivel a Vive Cosmos lesz az eddigi legnagyobb, európai termékbevezetésünk a VR termékek terén.
Graham Wheeler, a Vive Europe vezérigazgatója
A Vive Cosmos tervezésének fő szempontja az alkalmazkodás volt a VR felhasználók igényeihez, hogy a sokoldalúságával és teljesítményével az élen járjon.
„A Cosmos 2880 x 1700 kombinált pixeles felbontással rendelkezik – ez 88%-os növekedést jelent az eredeti, első VIVE-hoz képest –, ezzel biztosítja a szövegek és a grafikák kristálytiszta megjelenítését. A legújabb LCD-panelek csökkentik a pixelek közti távolságot, és valódi RGB-vel kombinálva minimalizálják a kijelzőn az un. screen-door hatást (az a jelenség, mikor egy megalkotott képen jól látható a pixelek közötti távolság.).”
A Cosmos látótere 110 fok lesz, 90Hz-en fog működni, állítható lencsetávolsággal. USB 3.0 és DisplayPort 1.2-re lesz szükség (5 méteres a kábel) a használthoz, de a szemüveg kap egy USB C-t és egyéb csatlakozókat is, hogy a később hozzáadott moduloknak is legyen hely. Az Inside-Out tracking 6 kamerát foglal magába. A beépített fejlhallgatók pedig szintén üdvözölendők.
Összehasonlításképpen a Valve Index kombinált felbontása 2880 x 1600, míg a Rift S felbontása 2560 x 1440. Egyedül a HP Reverb felbontása marad magasabb annak 4320 x 2160 képpontjával.
„Az egyedi, felhajtható kialakítás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy szemvillanás alatt váltsanak a valóság és a virtuális valóság között – mindezt a VR élmény megszakítása nélkül. Az első osztályú és ergonomikus kialakítás még a hosszabb ideig tartó VR élményt is kényelmessé teszi, a beépített fejhallgató pedig a hangzási élményt varázsolja teljessé. A Cosmos teljesen áttervezett, vadonatúj kialakítással rendelkező vezérlőkkel érkezik, amelyek nem csak maximalizálják a funkcionalitást a virtuális térben, hanem kényelmes használatot biztosítanak még a hosszabb játékidő alatt is. A Cosmos kompatibilis a VIVE vezeték nélküli adapterrel, ez jó hír azok számára, akik kötöttségek nélkül szeretik élvezni a virtuális valóságot.”
A felhajthatóság és vezetéknélküliség mind-mind hiányzó elemek a Rift S-nél vagy az Indexnél, amire látszólag az egyszerűség jegyében nem is lesz megoldás a jövőben (a Riftnél), ez pedig tovább növeli a Cosmos előnyeit a prémium VR élményre vágyó rajongóknál. A moduláris felépítés, a régi Vive eszközökkel, szenzorokkal való kompatibilitás és a szabadon bővíthető OpenVR-ral együtt papíron, egyelőre jobb választásnak tűnik a Cosmos, mint akár a Valve Index.
„Moduláris szemüveg kialakításával a Vive Cosmos jelenleg a legsokoldalúbb a prémium kategóriás VR eszközök között. Az eszköz úgy lett tervezve, hogy a jövőben érkező tartozékokkal változtatható legyen a funkcionalitása, ezzel adva meg az esélyt a felhasználóknak arra, hogy a VR eszköz idővel együtt növekedhessen az egyedi igényekkel. Az első hivatalos modul, amelynek érkezése szintén ma került bejelentésre, a Vive Cosmos External Tracking Mod névre hallgat. Ez a modul olyan felhasználók számára nyújt megoldást, akik a meglévő Lighthouse alapállomásukat szeretnék továbbra is használni tracking szempontból, ugyanakkor szeretnék kihasználni a VIVE COSMOS egyedülálló teljesítményét is. Ez az első, alapállomással is kompatibilis modul, nemcsak a Vive perifériák rendszerét támogatja, beleértve a Vive Trackert-t is, hanem behozza a VR vezérlésbe az eddig példanélküli érzékelés szabadságát is. Ez az új modul, várhatóan jövőre, 2020. első negyedévében lesz elérhető.”
A Vive Cosmoshoz a VR rendszerek egyetlen gaming előfizetéses szolgáltatása, a Viveport Infinity egy évig ingyen használható lesz, ami új, magas minőségű címekkel bővül a közeljövőben.
„A Vive Cosmos egy olyan VR eszköz, amely most, közvetlen a megjelenéskor, egy erőteljes tartalomcsomaggal érkezik. Ez a csomag nem más, mint egy 12 hónapon keresztül ingyenesen élvezhető Viveport Infinity előfizetés, amelyhez azok jutnak hozzá, akik előrendelik a terméket, ezzel jelentős előfizetési költség1 spórolható meg. Minden felhasználó, aki október 2-ig előrendeli a Cosmost, automatikusan egy 12 hónapos használatra feljogosító, Viveport Infinity szolgáltatásra beváltható kódot is kap a dobozban. A Viveport Infinity korlátlan hozzáférést biztosít több száz, olyan kiváló minősítésű VR alkalmazáshoz, játékhoz és videóhoz, mint például a Fisherman’s Tale, a Fujii, a Ninja Legends, vagy a GoPro, a Discovery Channel, az Animal Planet és a hozzájuk hasonló top brand-ek prémium videói. A Vive Cosmos bevezetésével szinkronban a Viveport Infinity olyan tartalmakkal kerül bővítésre, mint például a Doctor Who: The Edge of Time by Maze Theory, az Eleven Eleven by Syfy, a Battlewake by Survios; a Gloomy Eyes by Atlas V and 3dat; a Swords of Gargantua by Yomuneco and Gumi; és az MLB Home Run Derby by MLB.”
Az év elején beígért keretrendszer frissítés is hamarosan megérkezik, ami egyfajta VR menüként szolgál majd a játékoknak, akárcsak az Oculus Home, vagy a Steam VR home.
„A Cosmos a gyors telepítéssel, és a virtuális valóságba történő zökkenőmentes belépéssel gyakorlatilag azonnal élvezhető élményt ad, mindez a Vive Reality System névre hallgató rendszernek köszönhető. A Vive Cosmos az első olyan VR eszköz, amely a Vive Reality System-mel érkezik, ez pedig nem takar mást, mint a Vive újragondolt alap-szoftver élményét. A Vive Reality System egy teljesen új, VR design szemlélet, amely új formában ad lehetőséget az élettér kibővítésére, hogy a virtuális élményt a felhasználó úgy élje meg, mintha ide-oda ugrálna a valóság és a virtuális tér között, ne pedig úgy, mintha egy alkalmazást nyitna meg. A Cosmos újragondolt felhasználói felülettel érkezik, amely a Lens (Lencse) névre hallgat, és az XR, valamint a Viveport Infinity alkalmazások közötti egyszerű navigációt szolgálja, ezen felül egy új dinamikus kezdő tér is kialakításra került, amely az Origin (Kiindulási pont) névre lett elkeresztelve. Az Oringin tere a kiindulási pont a VR alkalmazásokba történő belépéshez, valamint innen férhetünk hozzá azokhoz az interaktív élményekhez is, amelyek száma az idővel egyre csak bővülni fog.”
Végezetül pedig jöjjön az ár és a megjelenési dátum.
A HTC Vive Cosmos 299.990 Ft-ért lesz kapható hazánkban, ami nagyjából megegyezik egy teljes Valve Index csomag árával. A Cosmos lényegesen drágább, mint a Rift S, viszont nyíltságával (ha nem lesznek komoly hibái a megjelenéskor) akár még jobb választás is lehet azoknak, akik többre vágynak, mint amit az Oculus zárt és nem bővíthető rendszere nyújtani tud.
Az eszközt előrendelni már ma lehetséges, a megjelenés pedig október 3-ra várható.
Legutóbbi hozzászólások