PlayStation VR2-n próbáltam ki a legújabb rougelike játékot.
Ismét sikerült egy játékot kapnom tesztelésre, ezúttal a Fogland akadt a horogra.
A PS VR2-re, Questre és majd később Steamre érkező rougelike játék egy sötét világban játszódik, ahol is egy különös köd szállt le a világra, ami miatt az emberek a föld alá kényszerültek. Néhány Runner nevezetű fickó időnként veszi a fáradtságot, hogy felfedezze a köd rejtélyeit, illetve, hogy a túléléshez szükséges dolgokat összekapja, de ezek a próbálkozások általában nem szoktak sokáig tartani.
A mi karakterünk viszont hamar összeismerkedik egy fura kalapos lénnyel, aki ajánlatot tesz nekünk, hogy amennyiben elpusztítjuk a környéket sakkban tartó férget, úgy örök élettel ajándékoz meg minket, hogy ne kelljen félnünk a haláltól.
A játék már a legelején leszögezem, rendkívül stílusos és remek hangulattal rendelkezik. Ez a szellem western kaland izgalmas, látványos és érdekes körítést kapott, a lények és a világ hamar magával ragadja az embert, a hangok és a zene pedig erre rátesznek egy lapáttal.
A zenék jól eltaláltak, az ellenségek és a figurák kiválóan néznek ki, szóval aligha lehetne gond a játékkal.
A probléma az, hogy már ki is fogytam a pozitív dolgok sorolásából, ez a cím ugyanis finoman szólva is fejlesztésre szorul.
A rougelike játékok lényege, hogy megyünk a pályán, felszedjük az erősítő dolgokat, gyűjtünk nyersanyagot, ha meghalunk, újra próbálkozunk a véletlenszerűen generált pályák valamelyikén.
Nos, már a legelső nekifutásomra sikerült üregbe bemennem, ahonnan nem volt kiút, szóval újra kellett kezdenem a próbálkozást, természetesen minden gyűjtött dolgom el is veszett.
A következő nekifutásnál is láthatóan a pálya nem jól rakódik össze, zsákutcák és rosszul összerakott útvonalak vezetnek minket össze-vissza, nem igazán van nagyon előre, kicsit bolyongós az egész, mert sose tudhatod, hova rakta a játék a kijáratot.
Az ellenfelek bár jól néznek ki, nagyon buták. Különféle módszerekkel harcolnak, ránk rontanak vagy ránk lőnek, de az esetek többségében még csak el se jutnak a közelünkbe, mert beakadnak valamibe.
Ez a játék közelében sincs az After the Fall, Light Brigade, In Death vagy más hasonló játékok minőségéhez, bár a hangulatával felérne hozzájuk.
Azt is meg kell említenem, hogy elég limitált ideig tudtam csak játszani, ugyanis erőteljesen rossz érzés volt a játékban való közlekedés. A rosszullét szinte elkerülhetetlen lesz a játékosoknak több dolog miatt is.
Az egyik, hogy a pályák nem VR-hoz vannak tervezve, noha ez egy VR játék. Állandóan mindenhol bukkanók, emelkedők és rázkódást okozó hepe-hupás talajjal találkozunk. Ez egy NO GO VR játékok során, mégis ilyen a pálya.
A másik, hogy a karakter és a világ mérete el van rontva. Nem sikerült eltalálnom azt a beállítást, hogy úgy érezzem nem én vagyok túl nagy a világhoz, vagy ne legyen óriási minden körülöttem, ugyanis a játék bénán a karakter méretéhez igazítja a szemtávolságot, nem a headset intézi ezt maga. Ez torzítja a világot amit látunk és egy gagyi, nem megfelelő megoldás, ami szinte garantáltan rosszullétet okozhat.
Csak bónuszként említem meg, hogy a beállításokban nincs centiméter magasság állítás, hanem láb vagy mi a franc van csak, vagyis a gyökér amerikai mértékegység látható, tehát ha nem tudod, hogy hány láb magas vagy, akkor sok sikert a beállításhoz, mert automatikusan rosszul állítja be a méreteidet a játék.
Sőt, mivel a PS VR2 nem tudja natívan futtatni a teljes FPS sebességgel, ezért minden mosódik körülöttünk. Sajnos ez duplázó framekből való elmosódás is segíti a rosszullétet. Azt ne is említsem meg, hogy szerintem nem is fut teljes felbontáson se.
Ezen kívül a játékban a fegyverek is rosszul vannak a kézben, dől a fegyver, ha egyenesen tartom a kezem. Ez önmagában is kellemetlen, hiszen a ha nincs jól forgatva az ember kezében a pisztoly, akkor nem tud vele célozni. A lövöldözés tehát elég rossz élmény a játékban, mert a pontos lövéshez kellemetlenül meg kell csavarnom a kezem.
Elképzelhető, hogy hamarosan jobb játék lesz a The Fogland, jelen állapotában viszont sajnos erősen megfontolnám a beszerzését.
Legutóbbi hozzászólások