A StarVR elhozza a várva-várt szemkövetést, 210 fokos látómezőt a Steam VR 2.0-ás követéssel, de mindezt bizony nem a fogyasztóknak szánják, hanem a vállalatoknak.
A Starbreeze stúdió évekkel ezelőtt bejelentette, hogy belép a VR piacra, méghozzá hardveresen, ami elég meglepő volt tőlük, tekintve, hogy csak videojátékokat készítettek korábban. Az új headset, vagyis a StarVR létrehozásában az Acerrel kötöttek egyességet. Teltek az évek, a megszellőztetett StarVR nem akart elkészülni, és bár jöttek VR játékok a Starbreeze-től (többek között a PayDay 2-höz teljes VR támogatás), a szemüvegről már nem szóltak a hírek, pletykák szerint ki is vonultak mögüle.
A Tegnapi napon viszont a SIGGRAPH 2018 kiállításon bejelentették, hogy elkészült a StarVR headset, amit a cég a reklámiparban és a vállalati környezetben kíván értékesíteni. Tehát nem a videojáték iparnak szánják a terméket és ez valószínűleg az árán is meg fog látszódni.
A StarVR két verzióban érkezik. A StarVR One lesz az okosabb, míg a StarVR One XT pedig az egyszerűbb.
A StarVR One egyik legerősebb pontja a „majdnem az emberi periférikus látásnak megfelelő” látómező, ami jelen esetben 210° vízszintesen, és 130° függőlegesen.
Az eszközben AMOLED kijelzők kapnak helyett, amiket kifejezetten VR-ra fejlesztettek ki, 16 millió sub pixelt tudnak munkába állítani és ezt egyedi tervezésű fresnel lencséken keresztül nézhetjük. A pixelsűrűség így meghaladja a HTC Vive Pro kijelzőjét is, a látómező pedig még a Pimax 8K ígértjénél is tovább megy. Viszont az eredeti StarVR-ban még így is nagyobb felbontású kijelzőket szántak először, végül szemenként 1830×1464-es felbontást sikerült belerakniuk. Viszonyításképpen az Oculus Rift felbontása szemenként 1080×1200-as felbontású, a Pimax 8K pedig 3840×2160-at szeretne a szemüvegébe préselni.
A szemüveg egyik legérdekesebb tulajdonsága, hogy a Tobii szemkövető technológiáját használja, ami egy gyors kalibrációt követően képes a szemünk mozgásának megfelelően kivetíteni a képet a VR-ban, ez a technológia pedig nevezhető már a következő VR headsetek alapkövetelményének. A szemkövetésnek hála, a számítógépnek nem kell az egész látómezőn 100%-os felbontáson üzemelnie a programot, hanem elég csak azokat a részeket tökéletesen lerenderelni, ahova éppen nézünk. Vagyis a szemkövetésnek hála, amit nem látnánk amúgy sem élesen, a gép automatikusan homályosan hagyja és csak a fókuszált részt élesíti ki, így pedig a gépünk kevesebb erőforrást fog felhasználni, például több játék fog gyengébb gépeken is működni vagy éppen követni lehet, mi kelti fel leginkább a leendő vásárló figyelmét.
Ez a gyenge hardvernek is kedvező megoldás viszont így is kevés lesz StarVR mellett, aminek a minimális rendszerkövetelménye már most egy NVIDIA GTX 1080 és egy AMD Ryzen 7 2700X/Intel I7-7700. A GPU-ból ráadásul kettőt javasolnak, szemenként egyet, tehát támogatja a VR SLI-t. A szoftverkompatibilitás pedig reményeik szerint megoldott lesz, többek között a Unity és az Unreal Engine is készen áll az eszköz fogadására.
A StarVR One XT többek között nem fogja magába foglalni a szemkövetést, így ez lehet az olcsóbb megoldás.
A fejlesztők a SteamVR 2.0-ás követési rendszert építik a szemüvegbe, vagyis csak a sisakról magáról beszélünk, külön irányítót vagy egyéb technológiát nem készítenek, de így is minden SteamVR 2.0 eszköz kompatibilis lesz a headsettel. Ennek hála a 10×10 méteres területen is lehet majd dolgozni vele.
A headsetek még nem elérhetőek egyelőre, de a cég szerint hamarosan kaphatóak lesznek. A RoadtoVR oldal szerint a headset körülbelül 500 000 és 3 000 000 Ft között lesz kapható és ezt is leginkább csak vállalatoknak lesz lehetőségük megszerezni, nem játékosoknak.
Legutóbbi hozzászólások