A készlethiány tényleg nem volt véletlen. Tavasszal érkezik az legújabb Oculus Rift változat, az S.
A tavasz első napján, helyi idő szerint 4 órakor megjelent az első hír hivatalos oldalon a legújabb Oculus headsetről, az Oculus Rift S-ről.
A Rift S 2019 tavaszán érkezik és nem lesz drágább, mint a korábbi Oculus Rift, ennek ellenére fejlesztett lencséket, jobb kijelzőt és beépített követést kínál, azt is 5 kamerával.
A kijelző
Az egyik legfontosabb újítás, az maga képmegjelenítő részek. A Rift S már fejlesztett, Go-ban is látható fresnel lencséket tartogat, így végre megszabadulhatunk az első eszközöket jellemző god ray-től, vagyis a fényes részeknél lévő fénysugaraktól.
A másik fontos változás, hogy szintén a Go-ban található kijelzőt a Rift S is megkapta így 40%-kal több pixel áll majd rendelkezésünkre élvezni a tartalmat. Ráadásul már nem 2 subpixel, hanem 3 subpixel foglal helyet egy pixel helyen, vagyis jelentősen csökken a Screen Door Effect is, élesebb, felskálázott grafikánál pedig sokkal jobb képet fogunk kapni, mint a Rift vagy az első Vive esetében.
Ami hátrány lehet, hogy a kijelzők 80Hz-re lettek csökkentve az eddigi 90Hz helyett, de az Oculus Go 72Hz-es kijelzőjéből kiindulva ebből nem lesz gond,de a látómező továbbra sem bővül.
Nem lesz fizikális szemtávolság állítás sem, ez lehet probléma azoknál, akiknek túl messze vagy közel vannak a szemeik egymástól.
Insight – vagyis az új követési rendszer
Az Oculus Questnél korábban bemutatott rendszer, az Insight bekerül az Oculus Riftbe is, ráadásul annak egy fejlesztett verziója. Az Oculus Riftnél mindig is fontos volt a pontosság, mert nem csak játékra, de munkára egyaránt használható eszközről beszélünk. Ezért mérvadó volt, hogy jobb legyen a követés, mint a Questnél, amelyik hátunk mögött nem tud majd megfelelően érzékelni kontrolleres mozgást.
A Rift S-nek sem lesz tökéletes a követési rendszere, el fog maradni egy háromkamerás Rift felállástól, de az 5 beépített kamerájának hála már így is megfelelő követést érhetünk el.
Két kamera a Rift elején, kettő a Rift oldalán és egy pedig a Rift tetején fog elhelyezkedni.
A kontrollerek maradnak ugyanazok, amiket már a Questnél is láthattunk, de nem lesznek kompatibilisek a korábbi Rift szenzoraival.
Lenovoval a kényelemért
Érdekesség, hogy az Oculus szakít az eddigi fejpántos megoldásaival és inkább a PSVR féle irányt, a glória megoldást vették előtérbe. Nagyon könnyű lesz felvenni és levenni, a szemüveg maga pedig bár nehezebb lesz, az új rendszernek köszönhetően kényelmes marad, sőt, kevesebb külső fény fog bejutni a headsetbe, mint korábban.
A hangrendszer a Go-ban debütáló, a fejpántba épített hangszórókból fog állni, amik tökéletes térhangzást fognak biztosítani. Ennek az egyetlen hátránya, hogy a körülöttünk lévők jobban hallják a szemüvegből jövő hangokat, de ezt elkerülendő, jack dugóval saját fejhallgatót is használhatunk majd.
Mi van még?
Az eddigi 4 méteres kábel helyett gyárilag 5 méteressel érkezik a szemüveg, ami egy USB 3.0-át és egy DisplayPortot fog igényelni a gépünktől. A Virtual Link egyelőre nem lesz része a csomagnak, kompatibilissé később fogják tenni átalakító segítségével.
A mostani Rift tulajdonosoknak sincs oka az aggodalomra. Az új frissítések és minden szoftver ugyanúgy működni fognak, mint Rift S-en. Sőt, a több kamerás rendszerrel valószínűleg még az 5 kamerával együtt is pontosabbak maradnak az első Riftek a Rift S-nél.
Legutóbbi hozzászólások