A Virtual Desktop SteamVR funkcióját el kell távolítania a fejlesztőnek.

Sokan vártuk azt a bejelentést, hogy az Oculus Quest képes legyen futtatni a számítógépen működő VR játékainkat a Questre köthető kábelen keresztül, de ez nem történt meg, állítólag a mobil processzor limitjei miatt ez nem is megvalósítható így. Erre készültek az alternatív megoldások, amivel Wifi-n keresztül lehet streamelni a VR játékokat PC-ről Questre.

A vezeték nélküli közvetítésre többé kevésbé működő megoldást a Riftcat, az ALVR és a legutóbbi frissítéssel erre alkalmassá vált Virtual Desktop is. A Virtual Desktop kivételével ezek az alkalmazások nem kerülhettek be az Oculus Store-ba, a sideload nevezetű eljárással lehet rábuherálni őket a headsetre. Viszont az Oculus-nak nem tetszik az a frissítés, ami a Virtual Desktopba került, miszerint egy gombnyomással a játékos azonnal egy tökéletesen működő SteamVR-ban találja magát. Erről a fejlesztő számolt be egy Reddit bejegyzésben:

Ggodin szerint hónapokat dolgozott a dolgon, hogy egy gombnyomással bele lehessen kerülni a SteamVR-ba és alig várta, hogy a nagyközönségnek is bemutathassa ezt a funkciót, de végül az Oculus rászólt, hogy ki kéne venni belőle.

A projektet nem hagyja veszni, készíteni fog egy különálló APK fájlt (android telepítő fájl), aminek segítségével ha nem is a hivatalos úton, de bárki rátöltheti majd a Virtual Desktop ezen funkcióját a Questjére.

A Questes Virtual Desktop működésének megfigyeléséhez RaMarcus csatornáját javaslom, aki a Go/Questre specializálódott:

Vélemény

Első ránézésre szigorúnak tűnik ez a hozzáállás és minden, csak nem szimpatikus. Több fejlesztő is panaszkodik mostanában az Oculus hozzáállására, miszerint indok nélkül utasítanak el alkalmazásokat, szóval a kommunikáció tekintetében sincsenek a helyzet magaslatán. De mi lehet az oka ennek a szigorú fellépésnek a SteamVR ellen?

Egyfelől érthető, hogy védeni akarják saját Quest áruházukat és az ott fent lévő eladókat. Másrészről kontrollált minőséget kapnak a felhasználók. A SteamVR tele van szeméttel és így nem tudnák kontrollálni a felhasználók élményeit Questen.

Valószínűleg nem akarják, hogy a Quest felhasználók Quest helyett Steamen kezdjenek el pénzt költeni, mert az igazi bevétel nem a hardver eladásokon van, hanem a szoftvereseken. Ez már egy önzőbb nézőpontja a történetnek, de még úgy ahogy érthető.

Ami viszont nem érthető, hogy ha védeni akarják a saját boltjukat a Steammel szemben, akkor miért nem nyitják meg a SteamVR eszközöknek az Oculus Store-t olyan módszerrel, ahogyan a HTC is megtette korábban az Oculus eszközöknek a Viveportnál? Ellenőrzött alkalmazások, amik tökéletesen működnek SteamVR-ral, miért nem válnak elérhetővé Oculus Store-ban is? Miért kell trükközésre kényszeríteni a felhasználókat?

De megint csak bejön a képbe, hogy az Oculus bár szigorú, mégis engedélyezi, hogy az összes birtokunkban lévő eszköz fejlesztői eszközként is működjön, vagyis bárki azt telepít rá amit akar megkötések nélkül. Szóval bizonyos szinten szabad eszköz, egyedül csak az áruházában hoz meg bizonyos szabályokat. Magyarul ha SteamVR-ral akarsz játszani Questen, senki nem fog megállítani, csak kényelmetlenebb lesz a telepítés folyamata.

A kérdés eldöntése tehát nem fehér és fekete. Az Oculus az egyik kezével elvesz, de a másikkal ad is valamit cserébe. Viszont úgy tűnik, hogy ez az álláspontjuk nem fog változni idővel, a SteamVR játékok natív támogatása nem igazán lesz várható mostanában.

Pár napja Carmack írt egy tweetet arról, hogy lehet jobb élmény annál az Echo Arena Questen, mint ahogyan a streamelést dicsérő felhasználó említette. Akkor azt hittük, hogy Carmack arra mondja, hogy a vezeték nélküli streamelés technológiát lehet még hova fejleszteni. Elképzelhető viszont, hogy nem csak én, de velem együtt sokan mások is félreértettük a szavait, mert azóta kiderült, hogy az Echo Arena jön Questre… lehetséges, hogy erre gondolt, hogy lehet jobb az élmény, mint az ALVR-ral?

abydos

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás