Eddig a Riftesek előnyben voltak, ha gyengébb gépen futtattak egy játékot.
A Steam egy nagyon érdekes frissítést jelentett be a mai napon, érkezik ugyanis a Oculus eszközökben megszokott ASW-hez (Asynchronous Timewarp) hasonló rendszer.w
Mi az a ASW és miért hasonlít rá a Motion Smoothing?
Az ASW az Oculus Rift mérnökeinek nagy találmánya, aminek segítségével, ha a gépünk érzékeli, hogy nem fogja tudni a videokártya kiszolgálni 90 képkockával a Riftet, akkor nem elkezd szaggatni a játék, hanem az ASW a szemüveg viselőjének a mozgásából megjósolja, milyen képkocka lenne ott legközelebb az előző után és ezt beékeli a videokártya által kiszámolt valódi képkockák után és elé. Magyarul 90 FPS-ről a program észrevétlenül átvált 45 FPS-re, de a szemüveg viselője ezt nem veszi észre, folyamatos 90 FPS-es élményt kap az ASW „hamis” képkockái miatt. Ezzel az eszközzel sikerült jelentősen csökkentenie az Oculusnak a VR minimális rendszerkövetelményét megjelenéskor.
A SteamVR eddig a Asynchronous Reprojection technológiát használta, ami hasonló terhelt helyzetben a legutolsó képkockát duplázta. Ez az eljárás viszont nem keltette a folyamatos játék érzetét, jelentősen romlott a VR élmény minősége.
A Motion Smoothing viszont az ASW-hez hasonlóan megjósolja a következő képkockát, ezáltal mától a Vive-osok is folyamatos élményt kaphatnak olyan helyzetekben, amikor a gép már nem bírja az iramot. Ráadásul a Valve szerint, a Motion Smoothing két darab kihagyott képkockát is gond nélkül tud pótolni, magyarul a körülbelül 30 FPS-es élményt is képes stabilnak mutatni a felhasználónak.
Ez jelentősen növeli a VR élményt és nem csak a gyenge videokártya tulajdonosoknak fog kedvezni. Ezzel a technológiával nagyon kicsi kompromisszum mellett is jelentősen lehet növelni a játékok grafikai beállításait. Ha eddig az OpenVR használóknak szaggatott egy játék, lehetséges, hogy ez megoldja a problémájukat gépfejlesztés nélkül is. De az is lehet, hogy a grafikai beállításokat tudják ezentúl magasabb beállítások mellett használni, ez tehát az erős kártya tulajdonosoknak jó hír.
Az ASW is fejlődik
Az Oculus mérnökei is dolgoznak az ASW továbbfejlesztésén. Eddig ha az ASW működésbe lépett, akkor nem mindig volt megfelelő a jóslat és hullámok jelentek meg a látótérben mozgás közben. ASW 2.0 ezt küszöböli ki, viszont a frissítés sajnos nem automatikus. A korábban kiadott programokat utólag kell ASW 2.0 kompatibilissé tenni. Jó hír, hogy az Unity és Unreal Engine fejlesztők ezt könnyedén meg tudják tenni egy egyszerű frissítéssel.
Már tölthető a Motion Smoothing
A Motion Smoothing mától tölthető, használatához be kell kapcsolni a SteamVR béta kliensét (jobb egérgomb a könyvtárban a SteamVR-ra, tulajdonságok, béta fülön keresd), persze amennyiben NVidia videokártyával és Windows 10-zel rendelkezel. Az AMD támogatása később érkezik.
A funkció nem engedélyezett Oculus Rift és Windows Mixed Reality felhasználóknak, mert ezek az eszközök más megoldást használnak (ASW) és akadna velük a Motion Smoothing.
Legutóbbi hozzászólások