Az ARkit az Apple bevallása szerint messze a legnagyobb AR platform jelenleg a piacon. Az iOS 12-re elérhető kiterjesztett valóság elérkezett a következő állomásra, megjelent belőle a fejlesztett 2. verzió.
Az ARkit 2 fejlesztett arckövető rendszerrel, valósághű renderrel, 3D objektumok felismerésével, folyamatos és megosztható élmény ígéretével látta meg a napvilágot a tegnapi június 4-i Keynote-on.
Mesure
Bemutatták a Mesure nevezetű appot. Az Apple beszámolója szerint a készülékeik hardveresen és szoftveresen is tökéletesen alkalmasak arra, hogy egy nagyon bonyolult dolgot, a távolságot pontosan megmérjék két pont között. A színpadon egy dobozt mértek le vele, ezután egy fotót automatikusan felismert és megmondta a méreteit annak.
Mivel ez egy színpadi demó volt, érdemes megvárni mi lesz ennek a jövője, de utazás előtt amikor azon agyalunk, eléggé összezsugorítottuk a cuccunkat a repülőre, akkor jól jöhet.
AR-rel közelebb van a termék, mint valaha
Az Apple egy új fájlkiterjesztést is készített, usdz-t. Ez egy Apple kompatibilis webes szabvány, aminek hála újságcikkekben megjelenhetnek például 3D objektumok, amiket megvizsgálhatunk, vagy ha vásárolni akarunk például a képen is látható gitárt, a típus és a szín kiválasztása után megnézhetjük, hogyan nézne ez ki a mi asztalunkon. Ezután pedig körbe is járhatjuk a gitárt.
Megosztott élmény
Az LEGO-nak nagyon tetszett az ARkit 2 ezért ő velük vezették fel az új Lego szettet. Ez egy épület, amit meg kell építeni a valóságban, majd az ARkit 2 hajtotta program segítségével az épület körüli tér életre kel.
Ehhez a területhez hozzáadhatunk új embereket, épületeket járműveket és irányítható karaktereket is.
Ráadásul, három másik barátunk társaságában együtt építhetjük fel a jelenetet. Ő is behozhatja a saját karaktereit, épületeit. A lényeg, hogy mindannyian egy virtuális térbe kerültök és ugyanazt látjátok a két kijelzőn.
Adobe
Az Adobe és az Apple együttműködése lévén lehetőségünk lesz arra, hogy minden Creative Cloudban tárolt fájlunk szerkeszthetővé váljon AR-ban is, le fogjuk tudni ellenőrizni, hogy amit készítettünk termék, hogy nézne ki a való világban. Erről viszont csak később tudunk meg részleteket.
FRISSÍTÉS: Megérkezett a videó a Project Aeroról:
Legutóbbi hozzászólások