Ez egyszerűen szólva szebb játékokat fog eredményezni.
Az Unreal Engine 4 legújabb verziójában már megtalálható az a Oculus Integráció, aminek segítségével az Oculus Go és Oculus Quest használni fogja a Vulkan API-t, ami annyit tesz, hogy ezen eszközökre írt szoftverek az operációs rendszert megkerülve képesek lesznek a hardver teljesítményét kihasználni. Röviden és nagyon leegyszerűsítve nem az Operációs rendszer lesz a tolmács a szoftver és a hardver között, hanem a Vulkan, így pedig sokkal több erőforrás marad szabadon, végeredményben pedig komplexebb és szebb játékok érkezhetnek.
Ezt a fajta trükköt a konzolok évtizedek óta használják, ezért volt mindig grafikai előnyük az azonos teljesítményű PC-kel szemben. A Vulkan az android telefonokon is folyamatosan terjed. A Go/Quest páros esetében 20%-os javulást várhatunk el teljesítményben és akkor még nem említettük az új rendelkezésre álló effektetek, mint például a HDR lehetőségét.
Az Oculus eszközökre korábban is lehetett Vulkan használni, de több funkciója nem volt elérhető. A frissítést az Oculus a múlt hónapban ejtette meg. Az Unreal Engine 4 és a későbbi Unity támogatás azért fontos, mert a legtöbb fejlesztő ezekkel a programokkal dolgozik, így már szinte automatikusan képesek lesznek a Vulkan előnyeit kihasználni.
A napokban elkészült OpenXR-hez hasonlóan a Vulkant is a Khronos csoport készíti.
Legutóbbi hozzászólások